وبینار سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) - 4

شیخ البیاتی: امام خمینی(ره) یکی از رجال تاریخ ساز امت بود

شیخ عامر البیاتی: هر امتی تاریخ دارد و تاریخ را رجال می آفرینند. این رجال، برای اهداف آسمانی و مصلحت مسلمانان کار کرده اندو امام خمینی(ره) یکی از این رجال بود.

روابط عمومی بنیاد بین‌المللی عاشوراء:

همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی(ره) وبیناری بین‌المللی با عنوان «انقلاب اسلامی؛ امتداد نهضت جاویدان عاشوراء» از سوی بنیاد بین‌المللی عاشوراء برگزار گردید.

در این نشست مجازی که به زبان عربی برگزار شد، شخصیت‌های برجسته‌ای از کشورهای ایران، لبنان، عراق و مراکش سخنرانی کردند و سرکار خانم «فاطمه السحمرانی» شاعر لبنانی، اجرای آن را بر عهده داشت.

سومین سخنران این مراسم، شیخ «عامر البیاتی» سخنگوی دارالافتاء عام اهل سنت عراق بود که با گرامیداشت یاد و نام امام امت(ره) گفت: هر امتی تاریخ دارد؛ و تاریخ را رجال می آفرینند. رجال امت اسلام، برای اهداف آسمانی و مصلحت مسلمانان تلاش کردند و امام خمینی(ره) یکی از این رجال بود.

وی با تأکید بر اینکه “امام(ره) نه فقط با شخص طاغوت، بلکه با اندیشه طاغوتی نیز مبارزه کرد” گفت: یکی از معالم مهم اندیشه امام خمینی و انقلاب اسلامی، “یاری مستضعفین” بود.

این دانشمند اهل سنت افزود: حمایت امام از قضیه فلسطین در همین چارچوب نصرت مستضعفین انجام شد. این موضع، موضع کسی بود که به منهجی ربانی و حسینی ایمان داشت.

شیخ عامر البیاتی منهج امام حسین(ع) را نجاتبخش مستضعفان دانست و تأکید کرد: نهضت عاشوراء تا امروز ادامه و استمرار دارد و شاهد آن، همین انقلاب امام خمینی است.

وی اتحاد امت اسلامی را در این برهه حساس واجب خواند و گفت: بر همه ما واجب است همانطور که خداوند در قرآن فرموده، “امت واحده” باشیم؛ و با وحدت، در برابر دشمنان بایستیم. در این صورت حتماً بر اهل باطل غالب خواهیم بود. زیرا همانطور که پیامبر اکرم(ص) فرمود “تا وقتی که امت به ارزش های اسلامی متمسک باشد سربلند خواهند بود”.

سخنگوی دارالافتاء اهل سنت عراق “قوی شدن” را دیگر شرط سربلندی امت دانست و تصریح کرد: به موجب آیه «وَأعِدُّوا لَهُم مَّا استطعتم مِّن قُوَّة وَمِن رِّبَاطِ ٱلخیل تُرهِبونَ بِهِۦ عَدُوَّ ٱللّهِ وَعَدُوَّکم …» باید خود را قوی کنیم. این کار به همت دانشمندان و متفکرین انجام و با تمسک به کتاب خدا و سنت رسول الله(ص) خواهد شد.

شایان ذکر است که بنیاد بین المللی عاشوراء تاکنون بیش از 50 همایش مجازی (وبینار) با حضور شخصیت های مختلف از کشورهای گوناگون برگزار نموده است.

………………….
پایان پیام/ 101

لینک کوتاه

سوالات و نظرات

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *