پیام تسلیت رئیس بنیاد عاشوراء به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله

آیت الله «محمد حسن اختری» با ارسال پیامی خطاب به سرکار خانم «فاطمه یاسین» همسر حجت الاسلام والمسلمین شهید سید حسن نصرالله (رضوان الله تعالی علیه) و فرزندان صالح ایشان و نیز  آقایان شیخ «نعیم قاسم» و «سید هاشم صفی الدین» از رهبران حزب الله لبنان، شهادت آن عالم مجاهد را تسلیت گفت.

بنیاد بین المللی عاشوراء:

آیت الله «محمد حسن اختری» با ارسال پیامی خطاب به سرکار خانم «فاطمه یاسین» همسر حجت الاسلام والمسلمین شهید سید حسن نصرالله (رضوان الله تعالی علیه) و فرزندان صالح ایشان و نیز  آقایان شیخ «نعیم قاسم» و «سید هاشم صفی الدین» از رهبران حزب الله لبنان، شهادت آن عالم مجاهد را تسلیت گفت.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

«اُذِنَ لِلَّذينَ يُقاتَلُونَ بِأنَّهم ظُلِمواْ وَإنَّ اللّهَ عَلىٰ نَصرِهِم لَقَدِير»
صدق الله العلي العظيم

علامه مجاهد حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین شيخ نعيم قاسم نائب دبیرکل حزب الله پیروز (دام عزه)
علامه مجاهد حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سيد هاشم صفي الدين رئيس اجرایی حزب الله مقاوم (دام عزه)
بانوی دانشمند و مجاهد سرکار خانم فاطمة ياسین همسر محترم سيد مقاومت و فرزندان گرامی ایشان (دامت أعزازهم)

سلام عليكم بما صبرتم

با دلهایی که به اراده و تقدیر خداوند متعال ایمان دارند، و با حزن و اندوه و صبر و امید به ثواب الهی، عزادار شهادت برادر عزیز و دوست ارزشمندم، سید مقاومت اسلامی، علامه مجاهد حجت‌الاسلام والمسلمین «سید حسن نصرالله» عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) و دبیرکل حزب الله پیروز هستیم.

ما همانطور که درد و تلخی جدایی از یک مجاهد جهانی، و بزرگیِ مصیبت از دست دادن رهبر مقاومت اسلامی را احساس می کنیم، در عین حال به میراث پر برکت او در پرورش ده ها هزار مجاهد، کادر و رهبر که در مکتب او برای ادامه جهاد و استمرار راه شهادت تا پیروزی قاطع پرورش یافته‌اند افتخار می‌کنیم.

برای من مایه افتخار و مباهات است که از سه دهه قبل، همزمان با تأسیس حزب الله پیروز، در شمار کسانی بودم که هر از گاهی با ایشان ملاقات، همراهی و مشورت می کردم؛ و ایشان را به لحاظ داشتن بصیرت عمیق، ایمان راسخ، نرمخویی و در عین حال شجاعت، کم نظیر دیدم.

لذا رأينا أنه ينال شرف الشهادة ويرتقي إلى الملكوت الأعلى مقبلاً غير مدبر، لأن مثل هذة القامة العملاقة بحجم السيد الذي هو من أحفاد رسول الله(ص) وحفيد الإمام الحسين الشهيد(ع) لا يليق له سوى الشهادة على طريق القدس الشريف والوطن الغالي.

از این رو دیدیم که به مقام شهادت نائل می شود و به ملکوت اعلی عروج می کند و می آید و عقب نشینی نمی کند، زیرا قامت غول پیکری به بزرگی استاد که از نوادگان رسول خدا (ص) است و نوه شهيد امام حسين (عليه السلام) جز شهادت در راه بيت المقدس و ميهن عزيز شايسته شهادت نيست.

ما اطمینان کامل داریم که شهادت او قدرت، صلابت و عزم مقاومت در لبنان، فلسطین و منطقه را بیشتر خواهد کرد، همانطور که شهادت حجت الاسلام والمسلمین شهید سید عباس موسوی(ره) آغازگر دوران پیروزی بر اشغالگری در لبنان شد.

لاشك أن قوى المقاومة ستجعل العدو بإذن الله يدفع ثمن جرائمه و يتجرع الهزيمة جراء ما اقترفته أياديه الآثمة و لانملك في هذا الموقف الجلل إلا أن نشد على أياديكم البيضاء وأيدي المقاومين الأبطال في لبنان الصامدة وغزة العزة وندعوهم لمزید من الثبات والمثابرة، ونحن بدورنا نجدد موقفنا الداعم لكم حتى النصر المؤزر بأذن الله.

شکی نیست که نیروهای مقاومت، انشاءالله تاوان جنایات خود را به جان خریده و شکست خواهند خورد، در این شرایط، ما چاره ای نداریم جز اینکه سپید شما را صدا کنیم دستان و دستان رزمندگان قهرمان مقاومت در لبنان استوار و غزه سرافراز و ما آنها را به استقامت و استقامت بیشتر دعوت می کنیم و ما نیز به نوبه خود موضع حمایتی خود را تا رسیدن به پیروزی تجدید می کنیم.

و بهذة المناسبة الأليمة والمفجعة نعزي مولانا صاحب العصر والزمان الأمام الحجة (عجل الله تعالى فرجه) و سماحة آية الله العظمى الأمام الخامنئي والمراجع العظام وأسرة آل نصر الله وأهل بيته الكرام وجميع المجاهدين والمرابطين، سائلبن المولى أن يتغمده في رحمته ویدخله فسيح جناته ویحشره مع الأنبياء والأولياء والشهداء الأبرار، وأن يلهمكم الصبر والسلوان والأجر والثواب؛ إنه سميع مجيب.

در این مناسبت دردناک و جانسوز این مصیبت وارده را به محضر مولای عصر و زمان حضرت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)، مرجع عالیقدر و خانواده محترم تسلیت عرض می نماییم. از خاندان نصرالله و همه مجاهدان و آل مرابطون از پروردگار می‌خواهیم که او را رحمت کند و او را در بهشت‌های وسیع خود درآورد و با اولیای صالحین و شهدا محشور کند. و صبر و آرامش و اجر به شما القا کنند. او شنوا و اجابت کننده است.

محمدحسن أختري
رئيس شورای عالی مجمع جهانی اهل بيت (عليهم السلام)
و مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورراء
8 مهر 1403
٢٥ ربيع الأول ١٤٤٦

………………………
پایان پیام/ 101

لینک کوتاه