کتاب “حسین و مبارزه در راه عدالت” به چهار زبان

بنیاد بین‌المللی عاشوراء کتاب ارزشمند "حسین و مبارزه در راه عدالت" را به زبان های فرانسوی، اسپانیایی، انگلیسی و فارسی منتشر شد.

معاونت آموزشی پژوهشی بنیاد بین‌المللی عاشوراء:

قیام و شهادت شگفت‌انگیز امام حسین(ع) و یارانش، همانقدر که در طول تاریخ الهامبخش مبارزات عدالت طلبانه بوده، مورد سؤال عام و خاص نیز بوده است. از این رو، بسیاری از دانشمندان مسلمان و غیرمسلمان در طول تاریخ سعی کرده‌اند به سؤالات «چه»، «چگونه» و «چرا» در رابطه با زندگی و نهضت امام حسین(ع) پاسخ دهند.

دکتر «کریس هیور» اهل کشور ایرلند، یکی از اندیشمندان معاصر است که با تجربه گسترده در تعامل با مسلمانان، به میراث فکری و اخلاقی امام حسین(ع) علاقه زیادی نشان داده است. وی از سال 1986 یکی از چهره‌های برجسته در روابط مسیحیان و مسلمانان در کشور خود بوده و ابتدا در مرکز مطالعات اسلام و روابط مسیحیان و مسلمانان در بیرمنگام و سپس از سال 1999 تا 2005 به‌عنوان مشاور اسقف بیرمنگام در حیطه روابط بین ادیان فعالیت می‌کرد.

دکتر هیور از سال 2006 تا 2010 عضو «سنت اتلبورگا در روابط مسیحیان و مسلمانان» در لندن بود و از طریق ارائه دوره‌های آموزشی عمومی بزرگسالان، روزهایی برای مطالعه و گفتگوهای عمومی، با مخاطبان زیادی ارتباط برقرار می‌کرد. او در حال حاضر به تدریس، تحقیق و نویسندگی مشغول است.

هیور با پیشینه‌ای در الهیات مسیحی، مطالعات اسلامی و آموزش و گفتگوی ادیان، محصولات علمی و فکری متعددی ـ اعم از کتاب، مقاله و سخنرانی ـ در زمینه اسلام و امام حسین(ع) تولید کرده است.

کتاب “حسین و مبارزه در راه عدالت” یکی از این منشورات است که به دلیل اتقان محتوایی با وجود تألیف از سوی یک غیر مسلمان، به وسیله بنیاد بین المللی عاشوراء در موسم اربعین 1445 (1402 ش. 2023 م.) به زبان‌های فرانسوی، اسپانیایی و فارسی ترجمه و منتشر شد. همچنین اصل آن نیز که پیش از این به زبان انگلیسی منتشر شده بود مجدداً به وسیله بنیاد بازنشر گردید.

در این راه “پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص)” و “مرکز اسلامی انگلیس” بنیاد را یاری کردند.

این کتاب‌ها پس از توزیع در موسم اربعین، اسفند ماه ۱۴۰۲ ش. در مراسم افتتاحیه «جشنواره بین‌المللی أنا مِن حسین» در تهران رونمایی گردید.

لینک کوتاه