کتاب «انوار عقیدت» به زبان اردو

کتاب ارزشمند "انوار عقیدت" اشعار و دلنوشته های زنده‌یاد پروفسور «دهر میندر نات» ادیب و شاعر هندو بازنشر شد.

معاونت آموزشی پژوهشی بنیاد بین‌المللی عاشوراء:

کتاب ارزشمند “انوار عقیدت” اشعار و دلنوشته های زنده‌یاد پروفسور «دهر میندر نات» ادیب، شاعر وپژوهشگر هندوآیین از کشور هندوستان است که در طول سالیان طولانی عمر خود به مناسبت های مختلف در توصیف پیامبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع)، امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) سروده است.

اشعار سرشار از احساسات پاک و تعلق خاطر این استاد بزرگ به پیامبر و جانشینان آن حضرت ـ بویژه امام حسین(ع) که همواره در نشریات معتبر هند منتشر میشد، دعوت کننده پیروان ادیان و مذاهب به “جوهره مفاهیم مشترک معنوی، اخلاقی، انسانی، اجتماعی و عدالت خواهی ادیان” بود و مبارزه با ظلم شیاطین و مستکبران جهانی را فریاد می‌کرد.

علاوه بر او، پدر بزرگ، پدر و عموی دکتر میندر نات نیز همواره در خدمت ستایش پیامبر (ص) و خاندان پاکش قرار داشتند. لذا در سفری به ایران و دیدار با حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای سروده پدرش زنده‌یاد «گوبی نات» که در وصف امام حسین(ع) و انقلاب خونین او در کربلاء سروده بود را قرائت و تقدیم به ایشان نمود.

“بنیاد بین المللی عاشوراء” ضمن پاسداشت این دانشمند
عاشورایی که خود را همواره «هندو حسینی» معرفی می‌کرد این اثر ارزشمندش ـ که دربردارنده چند اثر دیگر او درباره اهل بیت(ع) از جمله “هماری پیامبر “، “هماری علی” و”هماری حسین” است ـ را به مناسبت راهپیمایی جهانی اربعین حسینی در موسم ۱۴۴۵ (۱۴۰۲ ش. ـ ۲۰۲۳ م.) تجدید چاپ نمود.

در این راه “رایزنی فرهنگی جمهوری اسالمی ایران در هند” (ناشر چاپ اولیه این اثر ارزشمند) و “پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص)” بنیاد را یاری کردند.

این کتاب پس از توزیع در موسم اربعین، اسفند ماه ۱۴۰۲ ش. در مراسم افتتاحیه «جشنواره بین‌المللی أنا مِن حسین» در تهران رونمایی گردید.

لینک کوتاه